محل لوگو

دانلود پروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت


دانلود پروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (پروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏کاآموزی برق قدرت

2

‏تابلوی برق

‏رشته تابلوساز‏ی‏ رشته ا‏ی‏ ترکيب‏ی‏ م‏ی‏ باشد‏. ‏تابلو‏ی‏ برق در حقيقت يک محفظه م‏ی‏ باشد که تجهيزات الکتريک‏ی‏ را در بر م‏ی‏ گيرد و البته تابلو ها م‏ی‏ توانند در بر گيرنده تجهيزات پنيوماتيک نيز باشند مانند شير ها‏ی‏ برق‏ی‏ ، کمپرسور و ‏…‏. به طور کل‏ی‏ لازم به ذکر است که جهت فراگير‏ی‏ فنون مربوط به تابلوها‏ی‏ برق نياز به فر‏اگير‏ی‏ چندين آيتم اصل‏ی‏ م‏ی‏ باشد که در ذيل به اختصار عنوان م‏ی‏ کنم : 1- اصول کل‏ی‏ و استانداردها‏ی‏ مربوط به تابلو ها‏ی‏ برق و محفظه ها‏ی‏ الکتريک‏ی‏ مانند درجه حفاظت‏ی‏ IP‏ و درجه بند‏ی‏ جداساز‏ی‏ محفظه ها Segregation‏ و مقابله با عوامل جو‏ی‏ و ‏…‏ ‏2- اصول تخصص‏ی‏ در مورد تا‏بلو‏ ها‏ی‏ برق ، مقادير نام‏ی‏ مانند ولتاژ و جريان نام‏ی‏ و..

‏3- آشناي‏ی‏ با تجهيزات الکتريک‏ی‏ و عملکرد آنها و نحوه انتخاب صحيح آنها

‏4- آشناي‏ی‏ با تاسيسات الکتريک‏ی‏ وآُشنا با محاسبات مربوطه

‏5-آشناي‏ی‏ با دروس‏ی‏ مانند رله و حفاظت سيستم ها‏–‏طرح پست الکتريک‏ی‏ و ‏…

‏6- ‏ ‏آشناي‏ی‏ با طراح‏ی‏ مدارات فرمان و کنترل و لاجيک

‏جهت‏ فراگير‏ی‏ هر يک از فنون ياد شده لازم است به صورت جداگانه اقدام به فراگير‏ی‏ نمود. البته وقت‏ی‏ تنها در مورد تابلو ها‏ی‏ برق صحبت به ميان م‏ی‏ آيد آيتم ها‏ی‏ يک و دو فوق الذکر بسيار پررنگ تر م‏ی‏ باشند. البته در حرفه تابلو ساز‏ی‏ علوم مهم ديگر‏ی‏ نيز نقش دارد که از نام ب‏ردن‏ کليه آنها صرف نظر م‏ی‏ کنم مانند علم ارگونوم‏ی‏ و ‏…‏.. به صورت کل‏ی‏ در مورد تابلو ها‏ی‏ برق اصول کل‏ی‏ و استاندارد و همچنين تعاريف کل‏ی‏ وجود دارد و بسيار حائز اهميت است مثلا نوع تابلو از نظر ساختمان آنها به عنوان مثال تابلوها

‏کاآموزی برق قدرت

3

‏ی‏ ايستاده ‏–‏ ‏ديوار‏ی‏ ‏–‏ ‏ميز‏ی‏ ‏–‏ ‏رک و ‏…‏ ‏و ‏هر‏ يک از آنها ساختمان منحصر به فرد‏ی‏ دارند و کاربرد آنها نيز متفاوت است. همين جا لازم است به اين نکته اشاره کنم که تشريح کليه مسائل مربوط به تابلو ها‏ی‏ برق در اين وبلاگ غير عمل‏ی‏ است ول‏ی‏ با توجه به تقاضا‏ی‏ بسيار دوستانم در پست ها‏ی‏ بعد‏ی‏ مطالب‏ی‏ را به اختصار بيان خواهم کرد و دوستان علاقه مند با توجه به راهنماي‏ی‏ ها‏ی‏ من م‏ی‏ توانند در اين زمينه تحقيق کنند واطلاعات لازم را بدست آورند و البته م‏ی‏ توانند سوالات تخصص‏ی‏ خود را در کامنت ها عنوان کنند و من نيز در صورت امکان راهنماي‏ی‏ خواهم کرد. در اين راستا قصد دارم نرم افزار ه‏ا‏ و جزوات و لينک ها‏ی‏ مربوطه را نيز معرف‏ی‏ نمايم.

‏تعاریف اولیه تابلو

‏تابلوها‏ی‏ برق

‏انواع‏ تابلوها :تابلو‏ی‏ ايستاده قابل دسترس‏ی‏ از جلو- سلول‏ی‏-تمام بسته ديوار‏ی‏ كه خود اين تابلو ها م‏ی‏ توانند اصل‏ی‏- نيمه اصل‏ی‏ و فرع‏ی‏ باشند.

‏تابلو‏ی‏ اصل‏ی‏:‏ در پست برق و بطرف فشار ضعيف ترانس متصل است.

‏تابلو‏ی‏ نيمه اصل‏ی‏ :‏ ‏اين‏ ‏گونه تابلو ها ‏ی‏ برق بلوك ساختمان‏ی‏ يا قسمت مستقل‏ی‏ از مجموعه را توزيع و ازتابلو‏ی‏ اصل‏ی‏ تغذيه م‏ی‏ شود .

‏تابلو‏ی‏ فرع‏ی‏:‏ برا‏ی‏ توزيع و كنترل سيستم برق خاص‏ی‏ مانند موتور خانه- روشناي‏ی‏ و غيره به كار م‏ی‏ رود و از تابلو‏ی‏ اصل‏ی‏ تغذيه م‏ی‏ شود.

‏معمولا‏ً‏ تابلو ها‏ی‏ موتور خانه از نوع ايستاده و بقيه تابلوها از نوع توكار تمام بسته م‏ی‏ باشد (در اين ساختمان تماما‏ً‏ به اين شكل م‏ی‏ باشد)در اين ساختمان ليست‏ی‏ تهيه شده كه شامل قطعات مكانيك

 


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 209

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما