محل لوگو

دانلود کاراموزی حسابداری شركت برق منطقه اي فارس


دانلود کاراموزی حسابداری شركت برق منطقه اي فارس

کاراموزی حسابداری شركت برق منطقه اي فارس - word (..DOC) - طرح کاراموزی و کارافرینی -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏مقدمه :

‏شركت برق منطقه اي فارس با موضوع و هدف توليد نيروي برق ، انتقال ، توزيع و خريد و فروش آن بطور عمده و جزئي در منطقه تأسيس گرديده است . اين اهداف در حال حاضر در چارچوب اساسنامه و دستورالعمل ها و بخشنامه هاي وزارت نيرو از يك سو و از سوي ديگر سازمانهاي مديريت و برنامه ريزي و ديوان محاسبات عمومي و قانون و مقررات وزارت دارائي و سازمان تأمين اجتماعي و غيرو واقع گرديده است .

‏امور مالي و ذيحسابي در نهايت دفاتر ترازنامه و صورت هاي مالي كه نتيجه كليه عملكردها و فعاليتهاي واحدهاي مختلف شركت برق و شركتهاي وابسته مي باشد از جايگاه ويژه اي برخوردار است ومستلزم بررسي عميق و همه جانبه مي باشد .

‏لذا وقتي كه سيستم حسابداري مطلوب در شركت مطرح مي نمائيم منظور سيستم منحصرا‏ً‏ جهت امور مالي و ذيحسابي نمي باشد چون چگونگي عملكردها و گردش كارهاي ديگر واحدها و معاونت هائي كه در سطح شركت وجود دارند و همچنين سيستم وضع شده حاكم بر كل كار نيز ارتباط تنگاتنگ با چگونگي سيستم و نتايج و پيامدهاي آن دارد و كلاَ حسابداري كه يكي از ابزارهاي كارآمد در خدمت پيشرقتهاي تكنولوژي و توسعه قراردارد يكي از الزامات و در عين حال پيامدهاي حسابداري توسعه وظايف و نقش حسابداري در اداره امور واحدهاي مختلف بوده است زيرا كه مديريت صحيح و كارآمد امروزين بدون استفاده از دانش حسابداري و بدون اتكا و استناد مداوم بر اطلاعات مالي نا ممكن و يا لااقل كم حاصل است و اين به نوبه خود حسابداري را از نقش سنتي خود كه به ثبت و گزارش رويداد و فعاليت هاي مالي بوده به مبناي اساسي در تصميم گيري ارتقا داده است .

‏براي رسيدن به هدف مطلوب مواردي را ياد آور مي شويم علاوه بر تقسيم كار و طبقه بندي وظائف و سازمان دهي مناسب كه بايستي به شكل منطقي و كارآمد باشد هماهنگ كردن عمليات واحد هاي مختلف به منظور تحقيق هدف هاي مشترك دستگاه به قدري مهم است كه هماهنگي كامل بدون در نظر گرفتن تأثير متقابل عمليات يك واحد درفعاليت هاي واحدهاي ديگر امكان نخواهد داشت و اين هماهنگي بايستي به صورت يك جريان مداوم صورت پذيرد‏ .

‏2

‏تاريخچه شركت برق منطقه اي فارس

‏ ‏در سال 1303 اولين واحد توليدي توسط يك دستگاه مولد برق 30 كيلو واتي خصوصي فقط روشنائي منازل و معابر اطراف خيابانهاي داريوش و زند را تأمين مي نمود .

‏ در سال 1305 توسط دو دستگاه مولد برق 87 كيلو واتي خصوصي برق قسمتي از خيابانهاي زند ، چهارراه مشير ، شهرداري و منازل تعدادي از مسئولين سرشناس و تجار را تأمين مي نمود .

‏ ‏متعاقباَ توسط 5 دستگاه مولد برق ( مجموعاَ بقدرت 1710 كيلو وات ) كه در خيابان چراغ برق سابق ( خيابان سعدي فعلي ) نصب گرديد روشنايي خيابانها و منازل شهر را تغذيه مي نمود .

‏ در سال 1310 اولين كارخانه ريسندگي جنب ‏چراق برق تأسيس و با استفاده از انرژي الكتريكي شروع به كار كرد .

‏ در سال 1332 اولين مؤسسه مستقل در صنعت برق بنام ‏«‏ بنگاه برق شيراز ‏»‏ در محل ساختمان مركزي قديم شركت برق ( سه راه برق ) زير نظر شهرداري مسئوليت تأمين برق شهر را بعهده گرفت كه با توسعه نيروگاه ديزلي مزبور 6 دستگاه مولد برق جمعاَ بقدرت 10 مگا وات در محل فوق نصب و به بهره برداري رسيد .

‏ در سال 1343 اولين توربين گازي نيروگاه قديم شيراز واقع در بلوار مدرس بقدرت 12 مگاوات مورد بهره برداري قرار گرفت و با توسعه نيروگاه ظرفيت نهائي آن با 8 واحد توربين گازي جمعاَ به 195 مگا وات رسيد .

‏در تاريخ 21/2/1345 بنگاه برق شيراز به صورت شركت سهامي برق منطقه اي فارس زير نظر وزارت آب و برق كشور فعاليت خود را آغاز كرد .

‏شبكه برق منطقه اي فارس در تاريخ 1/3/1365 از طريق خط 400 كيلو ولت ( اميديه _ شيراز ) و در تاريخ 3/9/1365 از طريق خط 400 كيلوولت ( شيراز _ سيرجان ) و متعاقباَ از طريق خط 230 كيلوولت ( شيراز _ دوگنبدان ) به شبكه انتقال سراسري منصل گرديد.

 


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 206

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما